De vraag naar nieuwe medewerkers groeit, het vinden van de juiste sollicitanten wordt daarmee des te moeilijker. Een slimme werken-bij website helpt je bij het vinden van de juiste kandidaten en neemt je werk uit handen.

De kracht van een werken-bij website

Wie gebruikt er zijn corporate sales pitch om personeel mee te werven? Niemand toch? Voor je recruitment zijn heel andere zaken van belang. Als sollicitant wil je andere dingen weten dan wanneer je ergens klant wilt worden. Daarom kiezen steeds meer bedrijven ervoor de personele werving via een aparte werken-bij website te laten lopen. Want: potentiële werknemers zijn nu een aparte strategische doelgroep! Een werken-bij website kun je optimaal afstemmen op je wervingsdoelstellingen.

Een onderscheidend verhaal

Jouw werken-bij website zal werkzoekenden moeten overtuigen om bij jouw bedrijf te komen werken. Je moet jezelf verkopen als werkgever én als collega. Dat valt niet mee in de huidige krappe arbeidsmarkt. Want: waarom zou een kandidaat voor jouw bedrijf kiezen en niet voor een concurrent? Met een canvassessie en een UX-traject brengen we eerst het onderscheidende verhaal van jouw organisatie in kaart. Vervolgens ontwikkelen we een site die naadloos aansluit bij het karakter en de cultuur van jouw organisatie.

Naar wie ben je op zoek?

Naast het vertellen van je eigen verhaal is het cruciaal je in te leven in de werkzoekende. Zo kun je een wervingssite gebruiken om een bepaald type werknemer te vinden. Met de juiste strategie bereik je specifieke experts of juist die kandidaat met de ideale mix van skills. Zoek jij zelfstandige generalisten, mensen die buiten hun eigen afdeling denken? Laat dan juist die kant van je bedrijfscultuur zien.

Slim koppelen met HR-software

Werving kost veel tijd en dus ook geld. Slim automatiseren is daarom eerder een noodzaak dan een deugd. Een werken-bij website op maat biedt de mogelijkheid om te koppelen met jouw HR-systeem. Zo kunnen we de vacatures automatisch inladen en kunnen sollicitaties direct je wervingssoftware ingeschoten worden. Wij hebben veel ervaring met dit soort koppelingen, die jou veel tijd gaan besparen!

Joram Dees

Joram Dees

eigenaar

Leer van je wervingssite

Als je inzoomt op je potentiële werknemers, zal je ook leren waar ze vandaan komen en hoe je ze het beste kan bereiken. Deze data kan je weer gebruiken om je recruitment strategieën op aan te passen. Wanneer je data verzamelt vanuit je Werken-bij website zou je kunnen analyseren vanuit welke kanalen en platformen de geschikte sollicitanten komen en hier vol op in kunnen zetten.

Start nu met je eigen Werken-bij website

Voordelen op een rij

Wat schiet je nu op met een extra website? Waarom zou je dit doen, en hoe moet je dit aanpakken?
Laat je overtuigen met de volgende voordelen van een werken-bij website:

  1. de plek om je bedrijfscultuur te tonen
  2. sollicitant raakt niet verdwaald in de corporate boodschap
  3. genoeg ruimte voor alle afdelingen en type vacatures
  4. een gerichte aanpak om de juiste sollicitanten te vinden
  5. laat medewerkers het woord nemen
  6. bespaar tijd door te koppelen met je HR-software