Voetbalsites populair onder werktijd

15 juli 2013 | Simplefly

Ken je het? Je man of vrouw heeft Zalando bezocht, een paar schoenen bekeken en besloot toch maar niet tot een aankoop over te gaan. Ineens krijg je overal advertenties van dat product om je toch te prikkelen dit prachtige paar te kopen. Zo’n advertentie is onderdeel van een remarketing campagne. Voor een van onze klanten hebben wij ook zo’n campagne opgezet. Hier hebben we tot nu toe verrassende resultaten…

Resultaten

Hoewel we in een periode van rust zitten in de voetbalcompetities zijn websites met voetbalgerelateerde content erg populair onder onze advertentie. In de top 5 van meest populaire websites met onze advertentie staat voetbalprimeur.nl op 1, met dubbel het aantal views van nummer 2 wordfeudwoorden.nl. Na nummer 3 mijnwoordenboek.nl vullen onlinesoccermanager.nl en voetbalzone.nl de top 5 aan.

De campagne

Deze campagne is inderdaad breed ingezet en moet nog veel cijfers verzamelen om definitieve conclusies te trekken. Ook werkt het adverteren met een biedingssysteem en kan het zijn dat andere adverteerders heel specifiek en prijzig op elke andere gerelateerde websites adverteren. Bovendien kunnen mensen de advertentie ook in de ochtend en avond zien.

Toch zit er een duidelijke piek tussen 09:00 uur en 15:00 uur. De advertentie wordt in deze piek ongeveer 9 keer meer gezien dan in ochtend- of avonduren. Tevens richt onze klant richt zich op zakelijke relaties en we hebben ons bod geoptimaliseerd om hoger te bieden op gebruikers waarbij de kans op conversie hoger is. Hierdoor verwachten wij toch dat we voorlopig vast te kunnen stellen dat ondernemers en/of hun werknemers veelvuldig websites bezoeken die niet werk-gerelateerd zijn.

Voetbal populair

Opvallend is dat de meest populaire ontspanningswebsites gerelateerd zijn aan voetbal. Onze klant heeft haar service absoluut niet specifiek ingericht om voetballiefhebbers aan te spreken. De sport is dus gewoon erg populair onder werktijd!

2 augustus begint de Eredivisie weer. Kijk jij maandag 5 augustus mee op het scherm van je werknemer?